25 Eylül 2008 Perşembe
Gene Fikir Hırsızlığı
Ne zamandır sabrediyorum, bir daha terkrarlanmaz herhalde derken yine şoka uğradım. Blog yazarlığı da zor iş artık. O kadar şey yazıyorsun, emek harcıyorsun; ama denetim mekanizması diye birşey olmadığı için yazıların başkaları tarafından izin alınmadan aynen kullanılabiliyor. Başka sitelerde yayınlanmasını geçtim, bunu yapan yazılı medya olunca daha da afallıyor insan.

Ünlü bir kadın dergisinde bir editör tarafından 2 yazım ismim belirtilmeden kullanıldı. Ben bu konudan haberdar olduğumu kendilerine iletsem de, o kişi bıkmadı, usanmadı yine bir yazımdan cümlelerimi cımbızla çekip kendi yazısına ekledi. Giles Deacon, Katie Holmes ve en son olarak Proenza Schouler’la ilgili hazırladığım yazılardan yararlanan bu şahıs uzun senelerdir dergi sektöründe. Ben düşünüyordum ki, yazılı basında emek harcayan biri olarak biz blog sahiplerini daha iyi anlar. En azından ortaya konan bir emek var, kaldı ki ben bu emeğin karşılığını maddi olarak almıyorum kendileri gibi, manevi açıdan tatmin ediyorum kendimi yazı yazarak.

Bundan sonraki tek temennim; bu adı geçen editörün buna bir son vermesi. Keza ben sürekli olarak takip ediyorum o dergiyi artık ister istemez, acaba bu sefer hangi yazım kopyalanmıştır diye. Ola ki buna devam edilirse, bütün bunları arşivlediğimi iyi bilsin.

Etiketler: , ,

6 Comments:
Anonymous Adsız said...
Nasıl bi durumdur bu ya, rezillik. Umarım hanfendinin aklı başına gelir bir daha böyle bişi yapmaz. Sen yazılarına aynen devam et, her zaman takipçiniz.

Didem

Blogger Umut said...
Gerçi senin yazılarını dergide görmek ayrı güzel, ama keşke zahmet etse de izin alsaydı. Hayır mı diyecektin ki?

Bu arada ben bu sözde dergici arkadaşı, "Altın Makas" ödülüne aday göstermek istiyorum. :)

Anonymous Adsız said...
demek dergiler de bloglardan esinleniyo yazık onca emeğe...

devam et sen biz seni okuoruz canım...

Blogger MorDolap said...
bu duruma uzuluyorum. internette forumlarda da ayni seyler oluyor. resim ve yazilari direkt koyuyorlar. ama bu durum bambaska. basili yayinlarda boyle sey gorulmesi utanc verici. umarim yakinda bir caresi bulunur.
sevgiler!

Blogger yeliz said...
kocaman bir geçmiş olsun diyeceğim. keyifle yazılarını takip ediyorum, sen hiç keyfini bozma bu densizler yüzünden. ama bunun kanunen engellenebilmesi lazım değil mi? yani yapılamıyor mu?

Blogger Simge Kurban said...
bir yazıyı alır, yapısını, yüklemlerini, bağlaçlarını değiştirirsen aradan sıyrılırsın. bu kişi de basından geldiği için bunu iyi biliyor. bloglar daha ülkemizde yeni yeni oturmaya başladığından, mevcut denetleme mekanizmasından sözetmek şu an için zor. blog sahiplerinin biraraya gelip bunu dillendirmeleri lazım.