27 Ağustos 2008 Çarşamba
Dantelle İşlenmiş Bir Sonbahar


Her yerde dantel var! Bütün moda blogları ağız birliği etmiş gibi bu trendden söz ediyor. Benim es geçmem olası mı? Değil tabii. Sandıklardan anane kıyafetlerini çıkartmanın zamanıdır, kızlar. Ne de olsa dantel o kadar nostaljik ve avangart. Kadını yeri geldiğinde hanım hanımcık ve romantik, yeri geldiğinde ise şuh ve seksi gösteren dantel işlemeli kıyafetler bu sonbahar-kış sezonunda neredeyse birçok markanın koleksiyonunda yer alıyor.



Prada’nın başlattığı bu trendden Dolce&Gabbana, Givenchy, Roberto Cavalli, Erdem, Temperley, Alexander McQueen, Chanel, Miu Miu, Jean Paul Gaultier, Stella McCartney, Erin Fetherston, Ruffian, Oscar De La Renta, J.Mendel, Derek Lam, Giorgio Armani birkaç parçayla da olsa nasipleniyorlar.(Amma marka varmış yahu) Yaz sezonunda Alexander McQueen, Chanel, Dior, Marchesa, Zuhair Murad, L’Wren Scott gibi markalar bunun trend olacağının işaretini vermiştiler aslında. Onunla ilgili Mayıs ayında bir yazı yazmıştım.



Şimdi bakıyorum da, dantele merak saran ünlü sayısı azımsanacak gibi değil. Gwyneth Paltrow, Maggie Gyllenhaal, Charlize Theron, Eva Longoria, Victoria Beckham, Tilda Swinton, Linda Evangelista gibi isimler kendilerine romantik ve sofistike bir hava katmak için dantelin büyülü havasından yararlanıyorlar.



Klasik siyah ve beyazın yerine altın ve neon renklerle daha çarpıcı hale dönüşüyor danteller. Elbiselerin yanısıra dantelli çoraplar, şallar, hatta ayakkabı ve çantalar dantel işlemelerle süslenmiş.
Dolce&Gabbana ve Christian Louboutin’in dantelli ayakkabıları, Valentino ve Prada’nın çantaları çok şirin görünüyorlar.



Resimler için kaynak: Style

Etiketler: , , ,

3 Comments:
Blogger kadriye said...
Kapsamlı bir yazı yazmışsın. Başarılar. Bu aralar nerde böyle kopyala-yapıştır yapmayanlar!!!

Blogger Simge Kurban said...
Teşekkürler Kadriye, dantelle ilgili neredeyse her blogda bir yazı var. Benimki biraz daha fazla bilgi verebiliyorsa ne mutlu bana :)
Bu arada seni tanıdığıma çok memnun oldum.

Blogger kadriye said...
Gecikmeli de olsa ben de çok memnun oldum XOXO