2 Nisan 2008 Çarşamba
Benim Adım Ebruli


Orijinali Fars kültürüne ait olan "Paisley" deseni bu yaz elbiselerin üzerinde dans ediyor. Benim daha çok ebru sanatına benzettiğim bu desenler baskı türünün son trendlerinden. Paris Hilton, Kate Hudson, Catherine Zeta Jones, Camilla Belle, Sophia Bush gibi isimlerin giymesiyle hayatımıza giren "Paisley"(Türkçe'ye tam olarak nasıl çevireceğimi bilemedim) desen olarak Osmanlı sultanları için bastırılan tuğraları andırıyor. Daha çok kıvrımlı bir gözyaşı damlasına benzeyen bu desen içiçe geçtiği zaman inanılmaz hoş bir görüntü ortaya çıkıyor.



Gucci, Phillip Lim'in koleksiyonunda yer alan desenli elbiseler giyene bohem bir hava katıyor. Oldukça rahat olan ve özgür ruhunuzu dışarıya taşıyan bu modeller, fırça darbeleriyle şekillenen modadadaki sanatsal akım trendi için de farklı bir örnek oluşturuyor.

Etiketler: ,

3 Comments:
Anonymous Adsız said...
paisley'in türkçedeki tam karşılığı "şal deseni". annem bayılır bu desene ve nerde görse aldırmaya çalışır bana. ama artık alabilirim, sevmeye başladım:)

Blogger Simge Kurban said...
Gökçen bilgilendirme için çok teşekkürler :) sayende öğrenmiş oldum.
bence de bir dişinin gardrobunda mutlaka olması gereken desenli kıyafetlerden biri. gönül rahatlığıyla alabilirsin.

Anonymous Adsız said...
türkce karsiligini nerden buldun gökcen. ben bulamadimda:)
Sevgi