24 Mart 2009 Salı
Moda Sektöründe Neden Bir Marka Yaratamıyoruz?
Ülke olarak neden uluslararası bir marka yaratamıyoruz? İlgilenenler varsa Cosmotürk'teki yazımı okumalarını tavsiye ederim.

Etiketler: ,

2 Comments:
Anonymous ozzi said...
Oncelikle sunu soyleyim konunun uzmani degilim ama goruslerimi paylasmak istiyorum.Neden marka yaratamamamizin bircok sebebi var.Birinci sebep yabanci markalara kendi markalarimizdan daha cok onem vermemiz.Bir suredir bloglari takip ediyorum adi gecen markalarin cogu yabanci.Halbuki bizimde ikiler,mavi jeans,collezione,waikiki,inci,mudo gibi markalarimiz varken blog sahiplerinin agzindan mango,zara,h&m(bildigim kadariyla magazasi dahi yok Turkiye'de)dusmuyor.Ya bir seferde insanlari alim gucu dahi olmadiklari Channel,louis vuitton gibi markalara ozendirecegine ikiler,collezione koy.(Herkes bir editor olma edasinda.)Toplumda marka bilinci yarat.Tamam bu blogcularin odevi degil ama sende az duyarli ol.Ikincisi Fransızı, İtalyanı, Amerikalısı marka yaratabilirken demissin ama gelismis ulkelerde bu pazar cok rekabetli ve insanlarin alim gucu Turklerinkine nazaran cok daha iyi.Turkiye'de bu rekabet gucunun tam doyuma ulastigi soylenemez.Ayrica designer'lara yeterince is mi var Turkiye'de?Hem sadece dizaynla da is bitmez ki?Girisimcilerin,pazarlamacilarin,reklamcilarin da yeteneginin cok onemli var.Ucuncusu dev firmalara massive uretim yapilmasi.Avrupa'da satilan 3 kiyafetten birisinde made in Turkey yaziyor.Yani bir yerde ucuz kaynak olmamizdan ve ekonomik sebeplerden oturu dolayi disariya bagli olmamiz bunu engelliyor.Bir yerde somuruluyoruz.Once bu fason uretiminden kurtulmamiz lazim.

Aslinda daha yazacak cok sey var ama simdilik bu kadar yeter diyorum

Blogger Simge Kurban said...
Marka yaratamamamızın nedenlerinden biri, dediğin gibi yabancı markalara olan düşkünlük. Türkiye'de kaç kişinin Chanel çantası vardır ya da C.Louboutin marka ayakkabısı? Fason üretimin olması da bir muamma. O çok beğenilen H&M'i, GAP'i üreten bizleriz. Marka yaratamamanın en büyük nedeni, ekonomik açıdan dışa bağımlılığımız. Daha kendi değerlerimize sahip çıkamıyor, kendimizi dünyaya ifade edemiyorken nasıl özgün bir marka yaratabiliriz ki?
Bloglar açısından da sana hak veriyorum ve kendi payıma düşeni yapmam gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta elit kadın dergilerinde moda editörlüğü yapmıyoruz; ama moda bloggerlarının hiçbirisi de bir dergide moda editörlüğü yapma imkanına da hayır demez sanırım :)
Düşüncelerini paylaştığı için çok teşekkür ederim.